samochody, którymi się ścigałem

STARTY
1984 - 1988
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Poznań, Kielce, Toruń
1987 - 1988
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski
na trasach
Załuż, Góra św. Anny,
nieistniejąca trasa Dąbrowa-Wola Kurowska,
Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona,
Szczyrk - Przełęcz Salmopolska,
Kowary - Przełęcz Okraj
nieistniejąca trasa Dąbrowa-Wola Kurowska,
Bystrzyca Kłodzka - Przełęcz Spalona,
Szczyrk - Przełęcz Salmopolska,
Kowary - Przełęcz Okraj
powiązane strony
- zobacz galerię zdjęć - Fiat 126p
- zobacz galerię zdjęć - Lata 80-te
dane techniczne
silnik
czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, chłodzony powietrzem
pojemność skokowa
650-750 ccm
moc
73 KM
skrzynia biegów
mechaniczna 4-biegowa
hamulce
przód - tarczowe,
tył - bębnowe
tył - bębnowe
Fiat 126p - Honda

STARTY
1989 - 1993
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Poznań, Kielce, Toruń
1989 - 1994
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski
na trasach
Załuż, Góra św. Anny,
nieistniejąca trasa Dąbrowa-Wola Kurowska,
Limanowa,
Szczyrk - Przełęcz Salmopolska,
Kowary/Jarkowice - Przełęcz Okraj
nieistniejąca trasa Dąbrowa-Wola Kurowska,
Limanowa,
Szczyrk - Przełęcz Salmopolska,
Kowary/Jarkowice - Przełęcz Okraj
powiązane strony
- szczegółowe informacji o Maluchu, zdjęcia, filmy są w zakładce : Fiat 126p - Honda
dane techniczne
silnik
czterocylindrowy z motocykla Honda VFR 750F
pojemność
750 ccm
moc
110 KM
przyspieszenie
0-100km - 6,8 sek.
szybkość max
205 km/h
uzyskana na Torze Kielce
uzyskana na Torze Kielce
skrzynia biegów
6 biegowa
napęd na łańcuch
napęd na łańcuch
hamulce
przód - zaadaptowano z Volkswagena Scirocco
tył - bębnowe
tył - bębnowe
główny konstruktor
inż Bogdan Sobczyński
mechanik
Jan Kamiński
Ford Fiesta XR 2i

STARTY
1992 - 1994
Ford Fiesta Cup - wyścigi płaskie
na torach
Brno, Zeltweg, Most, Poznań, Hockenheim, Rechberg, Riga, Salzburgring,
Hongaroring, Nurburgring
1992 - 1994
Ford Fiesta Cup - wyścigi górskie
na trasach
Šternberk, Pécs, Rechberg, Riga
powiązane strony
- więcej informacji o Ford Fiesta Cup w zakładce : Puchary Markowe
dane techniczne
silnik
benzynowy 1,6 dm3 o wielopunktowym wtrysku paliwa z dwoma wałkami
rozrzšdu w głowicy
pojemność
1597 ccm
moc
112 KM
skrzynia biegów
5 biegowa
zawieszenie
sportowe
hamulce
Fiat Cinquecento 900

STARTY
1994
Puchar Cinquecento
na torach
Poznań, Kielce, Opole
dane techniczne
silnik
rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność
903 ccm
moc
41 KM
skrzynia biegów
5 biegowa
hamulce
tarczowe / bębnowe
Fiat Cinquecento Sporting

STARTY
1995 - 1997
Puchar Cinquecento Sporting
na torach
Poznań, Kielce, Opole, Modlin, Biała Podlaska
dane techniczne
silnik
rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność
1108 ccm
moc
55 KM
skrzynia biegów
5 biegowa
hamulce

STARTY
1995 - 1996
Ford Escort Pokal Cup
na torach
Poznań, Nurburgring, Salzburgring, Most, Siegerland, Brno, Hockenheim
powiązane strony
- więcej informacji o Pucharze Forda Escorta
- zobacz galerię zdjęć z Pucharu Forda Escorta
dane techniczne
silnik
rzędowy, 4 cylindrowy
pojemność
1998 ccm
moc
152 KM
skrzynia biegów
5 biegowa
hamulce

STARTY
1997 - 1999
Puchar Renault Megan Coupe
na torach
Poznań, Kielce, Opole, Modlin
powiązane strony
- więcej informacji o Pucharze Renault Megan
- zobacz galerię zdjęć z Pucharu Renault Megan
dane techniczne
silnik
8-zaworowy silnik 2.0
pojemność
1998 cm3
moc
115 KM
skrzynia biegów
5-biegowa manualna

STARTY
2000 - 2003
Puchar Alfa Romeo
na torach
Poznań, Kielce, Opole, Brno
2003 - 2006
Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na trasach
Poznań, Kielce, Miedziana Góra
powiązane strony
- więcej informacji o Pucharze Alfa Romeo
- zobacz galerię zdjęć z Pucharu Alfy Romeo
dane techniczne
silnik
benzynowy, wtrysk pośredni benzyny, R4 16V
pojemność
1969 ccm
moc
165KM
skrzynia biegów
5-biegowa
VW New Beetle RSI

STARTY
2003 - 2004
Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Poznań
2004
Super Sprint Challange Weekend
na torach
Most
powiązane strony
dane techniczne
silnik
wolnossący - V6, 4 zawory na cylinder
pojemność
2800 ccm
moc
204 KM
skrzynia biegów
6 biegowa
hamulce
Przód: ATE 4 tłokowe 355 mm
Tył: ATE 1 tłokowe 232 mm
Tył: ATE 1 tłokowe 232 mm
Dacia Logan 1.6 MPI

STARTY
2005
Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Motopark Oschersleben
powiązane strony
dane techniczne
silnik
1.6 MPI, 2 zawory na cylinder
pojemność
1598 cm3
moc
87 KM przy 5500 obr/min
skrzynia biegów
5 biegowa
hamulce
przednie - tarczowe
tylne - bębnowe
tylne - bębnowe

STARTY
2005 - 2006
Puchar VW Castrol Cup
na torach
Poznań, Brno, Kielce, EuroSpeedway Lausitz
powiązane strony
- więcej informacji o Pucharze VW Castrol Cup
- zobacz galerię zdjęć z Pucharu VW Castrol Cup
dane techniczne
silnik
4 cylindrowy, 16 zaworowy wysokoprężny - TURBO
pojemność
1968 ccm
moc
185 KM
skrzynia biegów
6 biegowa - napęd przedni
zawieszenie
przód - sportowe
tył - regulowane
tył - regulowane
hamulce
przód - zaciski 4-tłokowe ALCON
tył - zaciski 1-tłokowe
tył - zaciski 1-tłokowe
Seat Leon Supercopa

STARTY
2006
DSMP i WSMP
na torach
Poznań, Kielce
powiązane strony
dane techniczne
silnik
turbo doładowany silnik benzynowy FSI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa
pojemność
1984 ccm
moc
300 KM
skrzynia biegów
6 stopniowa DSG z manetkami przy kierownicy
zawieszenie
specjalnie zaprojektowane zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami na obu
osiach
hamulce
6-tłoczkowe hamulce
przód - tarcze hamulcowe o średnicy szer360 mm
tył - tarcze hamulcowe o średnicy 256 mm
przód - tarcze hamulcowe o średnicy szer360 mm
tył - tarcze hamulcowe o średnicy 256 mm
Alfa Romeo GTv-R

STARTY
2005 - 2009
Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Poznań, Kielce
powiązane strony

- źródło -
wyscigi.autoklub.pl
- zobacz galerię zdjęć
dane techniczne
silnik
3-litrowym, 300-konnym silnik V6
pojemność
3000 cm3
moc
300 KM
skrzynia biegów
kołowa, sześcioprzełożeniowa
Porsche 996 GT3 Cup

STARTY
2006 - 2007
Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
na torach
Poznań, Kielce, Brno
powiązane strony
dane techniczne
silnik
B6, 24V
pojemność
3600 cm3
moc
360 KM @ 6800 RPM
skrzynia biegów
6 biegowa, manulana
hamulce
tarcze went., ABS