(322kB)

Szkoła Doskonalenia Technik Jazdy - oferta, realizacje i opinie

(8kB)
Szkoła Doskonalenia Technik Jazdy

o szkole

o szkole


Mamy coraz lepsze samochody z wieloma systemami elektronicznymi, ułatwiającymi jazdę i ograniczające w znacznym stopniu zagrożenie życia kierowcy i pasażerów podczas kolizji. Lecz należy pamiętać, że nie ma żadnego systemu na nadmierną szybkość, zbytnią pewnoąć siebie, czy nie sprawny i źle przygotowany do jazdy samochód.
Dobry kierowca podczas jazdy potrafi przewidywać niebezpieczne sytuacje i odpowiednio na nie reagować.

Szkoła Doskonalenia Technik Jazdy - Top Driving School - prowadzi kursy doskonalące jazdę, gdzie kierowcy zdobywają wiedzę, poprawiają umiejętności i co najważniejsze zwiększają swoją świadomość.

- Kto nie czuje samochodu całym ciałem, ten nigdy nie będzie mógł powiedzieć, że panuje nad samochodem - mówi Zbigniew Szwagierczak, wielokrotny mistrz Polski w sportach samochodowych, właściciel Top Driving School.

W czasie szkoleń kładziemy szczególny nacisk na korygowanie błędów wyniesionych z początkowego kursu nauki jazdy czy rutynowej jazdy codziennej.
Kursy mają w znacznym stopniu podnieść świadomość kierowcy, jego sprawność manualną, jak również oswoić z jazdą w trudnych warunkach.

- Ogromną zaletą szkolenia jest nie tylko wyjaśnienie, co w danej sytuacji należy robić, lecz również dlaczego - dodaje Z. Szwagierczak. - Najnowsze systemy ułatwiające prowadzenie samochodu w krytycznych sytuacjach i pakiety ubezpieczeniowe nie gwarantują 100% bezpieczeństwa, to kierowca o nim decyduje. Samochód sam nie wpada w poślizg, doprowadza do tego kierowca.

1994 rok - pierwsze lata działalności Top Driving School


Poznaj siebie i swój samochód, czyli doskonalenie techniki jazdy




 
źródło : wiadomosci24.pl
oczami kursanta ;)
Retro-Renault Klub Polska - Doskonalenie sposobu jazdy - relacja
Doszedłem do wniosku, że najsłabszym ogniwem w moim teamie (znaczy ja i Golf) jestem ja.
Zafundowałem więc sobie kurs jazdy sportowej. [...]

Najpierw teoria i filmy o wypadkach, alkoholu i niezapiętych pasach. Pan z C'eed-a wyciągnął z torby nakładkę systemu Hansa i dzięki temu widziałem ją z bliska pierwszy raz w życiu :)

Potem jazdy. Muszę przyznać, że nie byłem przygotowany na to, co mnie czeka. Ręce bolały jeszcze dziś rano, ale zdałem sobie sprawę, że moja praca rąk jest daleka od doskonałości. Mój układ kierowniczy też, coś tam trzaska. I wspomaganie na wolnych obrotach praktycznie nie działa :(

Później tor jazdy. Bardzo ciekawe, zrozumiałem gdzie tkwił mój główny błąd w tym zakresie.[...]

Ponieważ trenowałem opóźnione hamowanie doszło do kilku bączków przy sporej prędkości. Szwagierczak potwierdził to, co wcześniej zauważył jeden z moich kolegów: załóż koniecznie korektor! Patrząc z boku najpierw hamuje tył, a potem przód.
No i praca rąk do poprawy, z nogami u mnie lepiej.

(1kB)źródło : Retro-Renault Klub Polska

warto przejść takei szkolenie?
Każda wizyta na torze to dodatkowe doświadczenia, czy to zlot jakiejś marki czy tak jak w tym przypadku akademia doskonalenia techniki jazdy prowadzona przez p.Zbyszka Szwagierczaka.
Na początek zajęcia w "klasie" i trochę teorii, nastepnie ćwiczenia na części kartingowej toru Poznań, każdy dostaje krótkofalówkę do swojego auta a instruktorzy obserwując twoje wysiłki korygują błędy jakie popełniasz na bieżąco. Nastepnie ćwiczenia już na dużej pętli, przejeżdżanie po optymalnej trasie najtrudniejszego zakrętu + jakieś slalomy z wyższymi prędkościami. Na koniec 2 godziny jazd dowolnych z mozliwością zaproszenia instruktora do swojego auta na prawy lub lewy fotel jak kto wolał. Generalnie wychodzą braki w zawieszeniu A5 (na standardowym zawiasie) na szczęście quattro bardzo pomaga i braki w wyszkoleniu kierownika, czyli mnie :))
Dopiero gdy p.Zbyszek zasiadł za kółkiem mojego A5 okazało się że zawieszenie na pewnym (bardzo wysokim) stopniu wyszkolenia nie przeszkadza :)) i można tym sprzetem naprawdę fajnie pojeżdzić.

(1kB)źródło : Forum Klubu Audi A5 : a5klub.pl