kariera - Markowe Puchary w których startowałem
1992 - 1994 Ford Fiesta Cup
opis
Ford Fiesta Cup rozpoczęła się 12 kwietnia 1992 roku wyścigiem w Brnie. O
główną nagrodę cyklu, Forda Cabrio, na równych samochodach walczyło 45
kierowców z całej Europy.
Ciekawostką jest fakt, że kierowcy ścigali się nie tylko na najsłynniejszych
torach europejskich ale rywalizowali także w górach.
Każda załoga liczyła dwóch kierowców. Ekipa biało-czerwonych to mistrz Polski Zbigniew Szwagierczak, jeżdżący dotąd na bardzo szybkim Fiacie 126p z
silnikiem Hondy oraz Piotr Nowicki.


powiązane strony
przejdź do opisu
Forda Fiesty XR 2i
zobacz galerię zdjęć
osiągnięcia w Pucharze
1992
9 miejsce
1993
1994
1994 Puchar Cinquecento 900
powiązane strony
przejdź do opisu
Fiata Cinquecento 900
zobacz galerię zdjęć
osiągnięcia w Pucharze
1994
9 miejsce
1995 - 1997 Puchar Cinquecento Sporting
opis
Pierwszy raz samochód z logo poznańskiego dealera Fiata, pojawił się na torze wyścigowym w 1995 roku. Był to żółty Fiat Cinquecento Sporting prowadzony przez Zbigniewa Szwagierczaka w Pucharze Cinquecento Sporting. Od tamtej pory zespół Pol-Caru jest nieprzerwanie obecny w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. [...]
źródło - v10.pl

Tor Kielce w Miedzianej Górze - 3 eliminacja
powiązane strony
osiągnięcia w Pucharze
1995
II v-ce Mistrz Polski
1996
II v-ce Mistrz Polski
1997
6 miejsce
opis
Kibice przyzwyczajeni do Pucharów Cinquecento rozgrywanych systematycznie na
Torze Poznań, z zainteresowaniem ogladali zmagania znacznie silniejszych maszyn. 6 i 7 lipca 1996 rozegrano I Eliminację czeskiej Edycji Pucharu Forda Escorta,
zorganizowaną przez Czechów z pomocą Automobilklubu Wielkopolskiego
Emocje były tym większe, że wśród startujących (Czesi, Niemcy i Rosjanie)
mogliśmy zobaczyć również Zbigniewa Szwagierczaka i Grzegorza Kozłowskiego. Obaj Polacy, bardzo dobrze znani miłośnikom czterech kółek, systematycznie startują w niemieckiej edycji tego pucharu.
W zawodach udział biorą wyłącznie samochody Ford Escort RS 2000. Podobnie jak w
Pucharze Cinquecento wyścigi poprzedzane są oficjalnymi treninagami, z których
najlepsze czasy decydują o kolejności startowej. Bardzo ważny jest fakt, że na
jedno auto przypada para zawodników. Startują oni pojedynczo w dwóch kolejno
rozgrywanych wyścigach, przy czym każdy z wyścigów traktowany jest równorzędnie
[...]

powiązane strony
przejdź do opisu
Forda Escorta
zobacz
galerię zdjęć
osiągnięcia w Pucharze
1995
1996
opis
Puchar Renault Mégane rozpoczął starty na polskich torach w 1997 roku. W
pierwszym roku startów na trasę wyjechało trzydzieści aut, wszystkie w...
żółtym, dobrze widocznym kolorze, dzięki któremu puchar zdobył określenie
"żółty ekspres". Auta doskonale dodały kolorytu nieco "przymierającym"
wyścigowym mistrzostwom Polski.
Jasne reguły walki (8-zaworowy silnik 2.0/115 KM, zakaz jakichkolwiek przeróbek) i znacząca pomoc ze strony firmy Renault (nagrody, tańsze części zamienne,
opony) sprawiły, że rozgrywki były bardzo widowiskowe i przyciągały uwagę
kibiców.
źródło - AutoŚwiat.pl


powiązane strony
przejdź do opisu
Renault Megan Coupe
zobacz
galerię zdjęć
osiągnięcia w Pucharze
1997
MISTRZ POLSKI
1998
II v-ce Mistrz Polski
1999
IV miejsce
opis
Wielkie sportowe wydarzenie ubiegłorocznego sezonu wyścigowego w Polsce w tym
roku będzie miało drugą edycję. Emocje towarzyszące wszystkim wyścigom roku 2000 przerosły oczekiwania organizatorów. Doświadczenia Pucharu Cinquecento, a potem
Secento, zaowocowały jeszcze sprawniejszą organizacją Pucharu Alfa Romeo 2.0.
Wspaniała sportowa walka, emocje zawodników, zażartość rywalizacji,
widowiskowość każdej eliminacji, różnorodność i odmienność wrażeń jakie niósł
każdy tor, na którym czerwone Alfy Romeo toczyły bój to cechy tego wydarzenia.
[...]
Już pierwsze wyścigi na torze Poznań zapowiadały wielkie emocje. Niegroźny, ale
widowiskowy wypadek Sebastiana Mielcarka pokazał, że walka w pucharze będzie
zażarta. Pierwsze wielkie zaskoczenie to dojrzała i pewna jazda Artura Czyża,
zwiastująca pojawienie się wielkiego talentu. Był to jego pierwszy start w
dużym, wyścigowym samochodzie. Ten sukces to także zasługa wielkiego rutyniarza, Zbigniewa Szwagierczaka, który wprowadził młodego kolegę z zespołu Pol Car
Racing Team w tajniki ścigania się wyścigową Alfą. Wiele razy zaskakiwał
nierówną formą Maciej Kołomyjski, a Robert Kisiel, z wyścigu na wyścig,
umacniał swoją pozycję w czołówce.
źródło - motoryzacja.interia.pl

Podsumowanie sezonu 2002
powiązane strony
osiągnięcia w Pucharze
2000
V miejsce
2001
VII miejsce
2002
V miejsce
2003
V miejsce
Śląskie alfy coraz szybsze
Puchar Alfa Romeo w Kamieniu Śląskim
opis
VOLKSWAGEN - CASTROL CUP - to cykl wyścigów samochodowych rozgrywanych na
torach Polski, Czech i Niemiec, którego organizatorem był Volkswagen Racing
Polska.
Ściganie rozpoczęło się w kwietniu 2005 roku. Jeden sezon to 6-7 eliminacji.
Kierowcy i ich teamy spotkali się w Poznaniu, Kielcach, Brnie oraz
Lausitzring-Eurospeedway.
W pierwszym roku rywalizowało blisko 20 identycznych VW GOLFÓW V-tej generacji
z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy 185 KM. Auta były przygotowane w
specjalnej wyścigowej wersji.
Wyścig pucharowych Golfów w 2005 r. trwał 40 minut plus 1 okrążenie, dodatkowo
w każdym wyścigu pomiędzy 10 a 30 minutą obowiązkowa była wymiana dwóch kół na
jednej osi. Tak więc do rywalizacji zawodników na torze włączała się również
rywalizacja ekip technicznych w boksach.
Od sezonu 2006 przed wyścigiem głównym 40 minutowym rozgrywany był wyścig
sprint na dystansie 6 okrążeń, a najlepsza szóstka zawodników z tego wyścigu
startowała w odwróconej kolejności w wyścigu 40 minutowym. Dodatkowo w 2006 r.
obowiązkowa wymiana kół odbywać się pomiędzy 25 a 35 minutą wyścigu.
W każdej eliminacji fundowane były nagrody pieniężne (dla zawodników z 12
pierwszych miejsc).
Najlepszy kierowca w każdym sezonie otrzymywał jako nagrodę główną - samochód
Volkswagen Golf V, a za II i III miejsce w klasyfikacji generalnej - przyznawane były wysokie nagrody pieniężne.
źródło - vwracing.pl




